Golf4u.se uppfräschning inför golfsäsongen 2020

Då var det dags att berätta om succéföretaget Golf4U vars hemsida vi på Webking är delaktiga i utveckling, förvaltning och hosting av. Faktum är att sidan nyligen har fått en uppfräschning av såväl innehåll som design, samt en teknisk optimering som gör den riktigt snabb. Nu ska vi berätta lite om hur vi resonerat och vässat Golf4U.se så att den ska generera fler nya kunder som vill ta grönt kort och bli bättre golfare. Men först en kort introduktion till företaget.

Nu ska våra webbutvecklare skapa fler nöjda kunder till Golf4U.se

Golf4U är ett Linköpingsföretag som startades 2008 av Michael Persson på Bryttsätter Golfklubb. Företaget erbjuder individanpassade utbildningar som med modern teknik, quiz, videos och fiffiga pedagogiska moment, hjälper kunden till grönt kort. Ofta går detta fort, inte sällan inom 24 timmar. Med Michaels hjälp har flera tusen golfentusiaster tagit grönt kort genom åren. Och fler blir det, för verksamheten är en riktig succé, med tusentals nöjda kunder varje år.

 

Webbutveckling med responsiv design som fungerar på alla enheter

Initialt är sidan byggd på en WordPressplattform, efter en krav- och behovsanalys av verksamheten. Webkingteamet har hållit antalet widgets och plug-ins till ett minimum för att få sidan så snabb som möjligt. Självklart är sidan även responsiv och fungerar på mobila enheter. Fokus har hela tiden varit att lyfta fram företagets tjänster och göra det så enkelt som möjligt för besökaren att ta del av konkret information och såklart även bli kund.

 

Tydliga erbjudanden och Call To Actions för ökad konvertering

Bilder på golfbanor är ofta tjusiga, med härliga färger, vackra miljöer och engagerade spelare. Detta har vi tagit tillvara på med hjälp av en golfvideo som välkomnar besökaren in på sajten. Vi ville direkt visa företagets tjänster och erbjudanden på startsidan, detta förstärks med en copy som är inbäddad i filmen. Med hög läsbarhet. Resultatet är tydliga erbjudanden som skapar nyfikenhet och i många fall lockar in besökaren till en av företagets kurser.

 

Navigering och webbdesign som är lätt att förstå

Värt att nämna är att den viktigaste informationen även är tillgänglig i navigeringsmenyn i sidtoppen, men också i menyn längst ner på sidan. I navigeringsmenyn finns även en ingång där befintliga kunder loggar in för att komma åt kursmaterialet. Den grafiska profilen har ett golfinspirerat tema som förstärker upplevelsen. Även de så kallade CTA-knapparna går i vitt och grönt. För att förtydliga hur vägen till grönt kort går till beskrivs detta i tre steg. Centrerat, med korta texter, som länkar till en mer ingående text.

 

Tydliga målgruppsingångar leder besökaren till rätt erbjudande

För att ytterligare underlätta för potentiella kunder har vi valt att presentera tre målgruppsingångar extra tydligt på startsidan. Dessa visar Golf4U´s tre tjänster. Med pris, vad kursen innehåller, vem den är till för samt en knapp som leder till ett formulär där kunden fyller i sina uppgifter och sedan slussas vidare till en säker betallösning.

 

Smakprov, referenser samt en förklarande film skapar förtroende

Om kunden skulle tveka eller vilja veta mer om Golf4u´s kurser och erbjudanden finns även en film inbäddad nedanför målgruppsingångarna. Detta förstärks dessutom med tydlig information bredvid filmen. Om man vill veta mer har vi även lagt in ett antal referenskunder som förstärker företagets trovärdighet. Här kan man dessutom ta del av ett smakprov av de instruktionsvideos som ingår i utbildningen mot grönt kort.

 

Sociala medier, payoff samt lätt att tipsa om Golf4U till dina vänner

I menyn i sidans nedre meny finns länkar till Golf4U´s sociala medier, samt en knapp där kunden kan tipsa sina vänner om företaget. Där ligger även den så kallade payoffen som i en mening berättar om kärnan i verksamheten, nämligen:

Golf4u™ är Sveriges största och populäraste golfkurs för dig som vill ta Grönt Kort med start-hcp 54.

 

Robert Jansz, utvecklare: Inför årets golfsäsong har ni uppdaterat sajten. Berätta lite om hur ni gick tillväga och vad har ni egentligen har gjort:

Informationsmässigt är utbildningsmaterialet i form av text, bild och film uppdaterade till 2020 års regler. Registreringsförfarandet har förenklats vilket lett till att det nu är enklare och smidigare än tidigare att påbörja sin utbildning mot grönt kort. Användarupplevelsen har också fått ett lyft och snygga bilder och filmer har lagts till för att skapa en mer levande och personlig känsla för besökarna. Sammanfattar vi alla förbättringar för säsongen kan vi se en procentuell ökning på ca 25% av nya kunder mot föregående period.

Det här är ett case som tydligt representerar hur vi på Webking följer upp tidigare uppdrag, och med hjälp av uppdateringar och digitalisering skapar goda möjligheter för våra kunder att växa och få flera återkommande kunder. Att bygga en hemsida till en kund handlar om så mycket mer än bara att koda, för att sidan ska konvertera krävs en genomtänkt strategi. I kombination med användarvänlig responsiv design, samt rätt funktionalitet. Lägg till en dos SEO så kan resultatet bli riktigt bra!

Läs mer på Golf4u.se

Läs mer om Golf4U i tidningen Svensk Golf

Kostnadskalkylator

Intresserad av vad en app kan kosta?

Med våran kostandskalkylator så kan du få ett ungefärligt pris på vad din app eller webbsida skulle kunna kosta!

Fyll i formuläret nedan för att kontakta oss

Kontakta oss gärna

Välkommen att kontakta oss om du vill veta mer om Webking, våra tjänster och hur vi kan hjälpa er. Använd formuläret här intill eller slå en signal. Om du vill kan vi ses över en kopp kaffe för vidare diskussioner, hos er eller hos oss på vårt kontor i Linköping.

Kontaktformulär