Blogg

26 oktober, 2021

Hallå där Elisabeth – Vår Customer Success Manager

Halloj! Det här är Elisabeth Matzén Beckert, vår Customer Success Manager (CSM). Vi har känt henne i flera år och har även jobbat tillsammans med mycket gott resultat. Nu ska Elisabeth få berätta lite om sitt jobb. Häng med!

En Customer Success Manager med skills och fokus

Hur som helst. Elisabeth jobbar tight och nära våra kunder. Man kan säga att hon är en mix av en fiffig och kreativ problemlösare och en stöttande kundkontakt i samma person.

En resurs som gör allt för att öka våra kunders lönsamhet

Hon stämmer av med våra kunder så att allt fungerar som det ska, lyssnar lyhört av deras önskemål och kontrollerar samtidigt om det är något mer som vi kan göra för att vässa kundens lönsamhet. På sin LinkedIn beskriver hon sig själv med följande mening:

”Jag hjälper företag ta sina digitala visioner från idé till lönsam verklighet”

En erfaren entreprenör och säljare med starkt kundfokus

Som du ser så är hon som klippt och skuren för oss, då vi har samma tänk och visioner. Som om inte detta var nog så är hon är dessutom en skicklig säljare. Lägg där till, en erfaren entreprenör som har drivit företag i många år.

En CSM som triggas av utmaningar och att göra nöjda kunder nöjdare

För oss andra är det skönt att ha Elisabeth i Webkingteamet. Detta då hon även är tekniskt kunnig och verkligen triggas av att leverera utmaningar och nya uppdrag till våra skickliga kodare. Utmaningar som de snabbt och gärna sätter tänderna i, och som resulterar i en mängd nöjda kunder. Enligt riktigt säkra källor sägs det att hon tidigare har lyckats sälja sand i Sahara, och is på Grönland. I mängder.

Elisabeth: Hur hamnade du på Webking?

Jo, jag var engagerad i en startup för några år sedan, och letade då efter en ny teknikpartner. Som av en slump så träffade jag då på Robert. Jag fick direkt ett väldigt gott intryck och vi jobbade ihop under en tid. Jag kände redan då att det hade varit roligt att fortsätta jobba tillsammans med just WebkingTeamet. Och efter några år dök faktiskt det rätta tillfället upp, och jag började jobba som Webkings Customer Success Manager.

Berätta lite om hur en normal arbetsdag ser ut för en Customer Success Manager?

Arbetsdagen börjar med en kopp kaffe, oftast under teamets dagliga avstämningsmöte. Då går vi igenom våra pågående projekt och kollar hur statusen ser ut på dessa. Resten av dagen handlar sedan mycket om uppföljningar och kundsamtal. Inte sällan med kunder som är nyfikna på hur vi kan ta deras idé och göra den till en lönsam app eller annan digital produkt. Sedan finns det ofta kostnads- och lösningsförslag som ska skickas ut, och inte sällan blir det några telefonsamtal till kunderna för avstämning på pågående projekt under eftermiddagen. Det är fullt upp, och arbetet består till stor del av att omvandla våra tjänster till att öka våra kunders affärsnytta på bästa tänkbara sätt.

Vad är det som är det bästa med ditt jobb?

Att träffa och lära känna våra kunder, och ha en bra och konstruktiv dialog med dem. För mig är det viktigt att få kunden att känna sig trygga i processen och att vi förstår deras idéer och visioner för att kunna omvandla dem till bra krav och information som utvecklarna sedan skall jobba med.

 

Kostnads-förslag

Beräkna ungefärlig kostnad för ditt projekt.

Börja nu!

0$
Tack, vi kommer att kontakta dig snart
App eller webbplats?

Vill du utveckla en hemsida eller applikation.

Webbplats

En webbplats ger en högre grad av service till dina kunder genom att tillhandahålla information och snabba på köpprocessen eller till och med genomföra dina affärer via webbplatsen.

App

En applikation som bäst utnyttjar den funktionalitet som finns tillgänglig på datorer och mobila enheter, för att presentera din idé på ett effektivt och innovativt sätt för dina kunder.

Välj ett alternativ för att fortsätta

Nästa steg

Webbplats

Vilka funktioner vill du ha?

- +
1

Information

Sidor med text och bild.

en portfolio eller mapp för att presentera tidigare arbeten de utfört.

Portfolio

Presentation av utförda arbeten.

- +
1

Kontaktformulär

Insamling av information.

Välj ett alternativ för att fortsätta

Nästa steg

UI/UX

UX = User Experience handlar om att maximera hur användare kan använda en app eller en webbplats med minsta möjliga friktion eller funderingar. UI = User Interface handlar om det utseende och känsla som gränssnittet ger användaren. Det kan handla om text, bilder, knappar eller grafik.

Grafisk profil

Grafisk profil innehållande färg, form, logotyp, typsnitt.

Tillgänglighet

Följa tillgänglighetsprinciperna i WCAG 2.0.

Välj ett alternativ för att fortsätta

Nästa steg

Hosting

Behöver du drift, övervakning, backup och support?

Säkerhet

SSL krypterar trafiken mellan webbplats/applikationsserver och dina besökare och ser till att obehöriga inte kan avläsa känslig information (t.ex inloggnings- eller kontouppgifter).

En virtuell privat server (som också kan kallas VPS, virtual private server eller VDS) är en instans av en fysisk server.

VPS

En virtuell privat server är en instans av en fysisk server. Ingår övervakning 24/7 och backup. Kostnad per år.

- +
10

Serviceavtal

Serviceavtal där du allokerar timmar och säkerställer tillgång till vår expertis och support. Antal allokerade timmar kan sparas upp till 1 år från datumet serviceavtalet tecknas.

Välj ett alternativ för att fortsätta

Nästa steg

Optimering

Optimering av webbplats för hög placering i sökmotorernas resultatlistor från början.

Prestandaoptimering

Optimera webbplats enligt våra rekommendationer och best practise.

Med SEO-paketet kommer din hemsida högre vid sökningar på Google

Sökmotoroptimering

Grundläggande tekniska komponenter (sitemap, robots.txt och 404) installeras.

Välj ett alternativ för att fortsätta

Nästa steg

Native, hybrid eller webbapplikation?

Vilken typ av applikation, plattform och marknadsplats applikationen ska stödjas och distribueras på..

Nativeapp

En native applikation är en app som är utvecklad för en specifika plattform. Exempelvis iOS eller Android. Fördel är att man enklare kan nyttja enhetens inbyggda funktioner för GPS, 3G/GPRS, Kamera, Gyro etc. Detta medför ett snyggare gränssnitt och en högre prestanda eftersom applikationen körs direkt i enheten och kan utnyttja hårdvaran fullt ut

Hybridapp

Största fördelarna är att en hybridapp kan användas på både iOS och Android. Man kan alltså använda samma kodbas till båda plattformarna. Detta ger kund och utvecklare stora fördelar. Man kan sänka utvecklingstiden och kostnaderna och tack vare appens kompatibilitet blir den tillgänglig för miljontals potentiella användare.

Webbapplikation

Webbapplikation med responsiv design. Det mesta går att åstadkomma med en responsiv webbapplikation. Webbapp är plattformsoberoende och köras inuti webbläsaren.

Välj ett alternativ för att fortsätta

Nästa steg

Plattform

Vilka plattformar ska applikationen stödjas av?

iOS

Android

Windows

Välj ett alternativ för att fortsätta

Nästa steg

Uppskattad kostnad

Det uppskattade priset är:

Ange information om funktionalitet och andra önskemål.

Ange önskat datum för release.

Bifoga kravspecifikation(er) om det existerar. Underlättar kostnadsförslag.

Sammanfattning

Beskrivning Information Antal Pris
Rabatt:
Total:

Skicka förfrågan!

Du vet väl att en digital fika med oss kan få väldigt fin effekt på ditt företags lönsamhet?

Vi är redo att hjälpa DIG att nå nya mål och öka din affärsnytta och lönsamhet. Vi kan väl ta en digital fika så smider vi lite planer tillsammans! Då jäklar blir det åka av. Tryck på knappen till höger så hörs vi. Det kommer bli bra!

Läsvärda artiklar om utveckling

Ellen är Webkings Chief Happiness Officer

En Chief Happiness Officer stod högt på vår önskelista efter en hektisk period med en massa spännande projekt, nyanställningar samt en flytt till ett större kontor. Och här är hon! Ellen Savander. Webkings senaste superhjälte!

Nyheter , , ,

Leave a Reply

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

SWITCH THE LANGUAGE
Nyhetsbrev

Registrera dig till vårt nyhetsbrev, fullt med inspiration, case, och tips som kan öka din lönsamhet!

Webking
Ågatan 31, 582 22 Linköping, Sweden
020-89 94 42