En effektiv kundapp som gör arbetsdagen enklare
Motala Energi gav oss förtroendet att efter en gedigen förstudie utveckla en effektiv kundapp som skapar nöjdare kunder, avlastar kundservicen samt attraherat nya kunder.
Dina kunder förtjänar och förväntar sig en effektiv kundapp
Det första vi gjorde var att lyssna in och identifiera Motala Energis behov. När vi fick klart för oss vilka relevanta funktioner appen skulle ha byggde vi snabbt en app där deras kunder smidigt själva kan utföra en mängd olika uppgifter. Vilket frigör värdefull tid hos företagets kundtjänst. Tid som de kan lägga på att leverera en fortsatt bra produkt och starka erbjudanden till sina kunder.
När du som kund loggat in med Bank-ID kan du snabbt :
- Se dina abonnemang och följa din energiförbrukning och dina kostnader. Inte bara på din bostad, utan även i sommarstugan eller hobbylokalen.
- Välja hur förbrukningen och elkostnaden ska visas. Antingen per dag, vecka eller månad.
- Jämföra förbrukningen och elkostnaden med tidigare perioder. Dessa visas i tydliga grafer och du kan även se en detaljerad vy med info om nätägare, betalsätt m.m
- Ta del av dina fakturor, som visas i ordning, med den senaste först, där du ser betalstatus, fakturanummer och totalpris. Du kan också se hela fakturan i sin helhet. Samt välja mellan flera olika betalsätt. Till exempel autogiro, E-faktura samt E-postfaktura.
- Skapa en personlig profil, justera och uppdatera dina uppgifter, se avtal, göra flyttanmälan som signeras med Bank-ID och komma i kontakt med kundservice.
- Om något är oklart även ta del av en FAQ som enkelt förklarar hur appen fungerar. Och såklart fungerar den både för dig med Iphone och Android.
- Låta dina kundtjänstarbetare lägga tid och resurser på mer komplicerade uppgifter
- Slippa sitta i själsdödande telefonköer och lyssna på horribel musik, få stenkoll på ditt abonnemang, avtal, kostnader samt själv göra ändringar. 24/7. #EpicWin
Viktigt med bra integrationer med andra system
Kundappar kräver så gott som alltid integrationer med andra system. Inte sällan med Bank-ID, eller Freja eDI. Den här gången har vi integrerat Bank-ID för säkra betalningar och signeringar samt elhandelssytemet EG´s Zavann, som automatiserar elhandlares affärsprocesser och håller koll på aktuella elpriser.
Har du en appidé eller en idé till en SaaS-tjänst? Då har du kommit rätt
Du kanske har en jättebra idé till en SaaS-tjänst? Vi hjälper dig. Välkommen att kontakta oss så berättar vi mer.
Roller i projektet
Webkings roller i projektet har varit arkitekter, webbutvecklare, webbdesigner, DevOps, Scrum Master och projektledare.
Och du, du vet väl att vi kan utveckla en effektiv app tämligen snabbt idag? Det är tack vare vår egen plattform. Och det handlar om avancerade appar som många har nytta av. Appar som kan ge stor effekt, på din lönsamhet och din konkurrenskraft, som stärker ditt varumärke och skapar nöjdare kunder. Med andra ord, när får vi äran att hjälpa dig att förverkliga just DIN appidé?
Här har vi samlat några länkar för dig som funderar på att skaffa en egen app
- I den här artikeln berättar Tommy om hur vi utförde hans förstudie
- Här kan du läsa om hur Matilda upplevde hur det var att anlita Webking
- Så byggde vi Mitt Karma – En effektiv kundapp till Karma Mobil
- Per Holknekt om hur det är att jobba med oss på Webking
- Vår artikel ”Jag har en idé till en app”
- Vänd dig till oss om du har en idé till en app
- Webkingplattformen – Så funkar den!
- Så här förverkligar vi din idé
- Lyssna gärna på WebkingPodden – Och inte minst avsnittet ”Så förverkligar vi din appidé”. Perfekt för dig som funderar på att skaffa en app
- Besök även Webkings YouTubekanal för mer info om hur vi kan hjälpa dig
Information om projektet
Kontakta oss gärna
Välkommen att kontakta oss om du vill veta mer om Webking, våra tjänster och hur vi kan hjälpa er. Använd formuläret här intill eller slå en signal. Om du vill kan vi ses över en kopp kaffe för vidare diskussioner, hos er eller hos oss på vårt kontor i Linköping.